Ciasto kruche z makiemi jabłkami

26.12.10

Zawsze miałam problem z przepisami gazetowymi, jakoś nigdy im nie ufałam, raz czy dwa próbowałam się przełamać i nie wyszło. Teraz jednak nie mogłam się oprzeć. I miałam rację- ciasto jest niesamowite, pyszne, kruche, wilgotne. Bardzo polecam, przepis z grudniowych "Dobrych Rad".


Ciasto:
250g masła
3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 jajko

Masa jabłkowa:
3 twarde jabłka
1 łyżeczka masła
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka cynamonu

Masa makowa:
1 puszka masy makowej
2 jajka i 2 białka
150g miękkiego masła
4 łyżki cukru
2 łyżki płynnego miodu
3 łyżki mąki ziemniaczanej

Masło posiekać, połączyć z mąką, cukrem i jajkiem. Zagnieść w kulę i owinąć folią spożywczą, włożyć do lodówki na minimum pół godziny.

Jabłka pokroić na małe cząstki, wrzucić na patelnię, dodać cukier i masło. Smażyć ok 7-10 minut, posypać cynamonem i ostudzić.

Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka i białka, ubić. Dodać mąkę, masę makową i miód, wymieszać.

odjąć 2/3 ciasta, wyklepać nim formę wysmarowaną masłem. Ponakłuwać i wstawić na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Resztę schłodzić. Jabłka ułożyć na cieście, wylać masę makową. Pozostałe ciasto zetrzeć na wierzch, piec ok. 50 minut w 180 stopniach.

You Might Also Like

0 komentarze