Chatka Baby Jagi

30.3.11

Szybki i prosty sernik bez pieczenia. Mój mąż się zajada, ja jednak muszę przyznać, że wolę tradycyjne serniki. Ten kojarzył mi się zawsze z latami osiemdziesiątymi... moja ciocia robiła go na każdej rodzinnej imprezie, a ja za każdym razem wierzyłam, że tym razem będzie mi smakował :) Teraz popełniłam go własnoręcznie i hmmm... Na pewno lepszy niż ten ciociny (przepraszam ciociu :)). Jednak mnie nie zachwyca. Ale nie mogę powiedzieć, że nie polecam, bo to na pewno ciekawa i efektowna odmiana od zwykłych, wielkanocnych serników. Przepis z tej strony, a polewa stąd :) Nie miałam czekolady, więc nie mogłam zrobić tradycyjnej, ale ta też jest smaczna. Błyszcząca i słodka.


1/2 kg tłustego sera
1 kostka margaryny
1 szkl. cukru pudru
1 łyżka kakao
36 sztuk herbatników
aromat waniliowy

Margarynę utrzeć z cukrem i po trochu dodawać zmielony ser. Masę podzielić na dwie części: do jednej dodać kakao, a do drugiej aromat waniliowy. Herbatniki rozłożyć na folii spożywczej w 3 rzędy po 6 ciastek. Posmarować kremem kakaowym (zostawiając ok. 2-3 łyżki), na to położyć drugą warstwę herbatników, a następnie krem waniliowy. Na środek położyć pasek z masy kakaowej, całość złożyć w "trójkąt" i wstawić do lodówki.

Polewa
10 dag margaryny
10 dag cukru pudru
2 łyżki ciemnego kakao
2 łyżki gorącej wody

Margarynę włożyć do garnuszka, stopić na małym ogniu. Wsypać cukier puder, chwilę mieszać aż cukier zacznie się rozpuszczać, wtedy dosypać kakao i wymieszać następnie wlać gorącą wodę. Mieszać aż wszystkie składniki się rozpuszczą i połączą. Wciąż mieszając doprowadzić do wrzenia i ostudzić. Lekko zastygającą, ale wciąż lejącą polewą dekorować wypieki.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. no cóż jak się daje margarynę zamiast dobrego, prawdziwego masła 82% to nic dziwnego, że nie zachwyca to całkiem dobre ciasto. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. starałam się przygotować wszystko zgodnie z przepisem, ale skoro uważasz, że masło wpłynie znacząco na smak to na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń