Piegusek

20.3.11

Pyszne, szybkie ciasto, które pamiętam z jeszcze z Polski. Pasuje mi do niego jedynie aromat migdałowy :) Jest troszkę kapryśne i często wychodzi z małym zakalcem, ale mi to zupełnie nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Ten przepis pochodzi z blogu Doroty. Polecam.


30 dag mąki pszennej
1 szklanka maku (nie trzeba parzyć i mielić)
25 dag cukru
4 jajka
25 dag margaryny lub masła
1 szklanka mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat do ciasta (używam migdałowy)

Margarynę utrzeć z żółtkami i cukrem. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mak, wlać mleko, aromat a na koniec dodać ubitą na sztywno pianę z białek. Delikatnie wymieszać, przelać do formy. Piec około 45 minut w temp. 180 stopni (piekłam w formie o średnicy 22 cm). Dowolnie udekorować- ja posypałam cukrem pudrem.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Niebo w gębie!!!
    Bezdyskusyjnie POLECAM!!!!!!!!!

    Pozdrawiam Szanowną Autorkę :-)))))

    OdpowiedzUsuń