Zupa fasolowa

29.5.11

Nasz wczorajszy obiad. Trzeba przyznać że nigdy nie próbowałam ugotować zupy fasolowej. I znów, podobnie jak z knedlami, z powodu dziecięcej traumy. Teraz wiem, że to był błąd i zdecydowanie żałuję. U mnie w domu zupa fasolowa to taki słodko-kwaśny wytwór z fasolki szparagowej żółtej. Tym razem, przy użyciu białej fasoli, uzyskałam pachnącą, gęstą zupę, którą uwielbiam. I potwierdzam słowa autorki- jest ekspresowa, jej przygotowanie zajęło mi może 20-30 min. Polecam! Przepis znalazłam tutaj, troszeczkę go pozmieniałam :)


dwa udka wędzonego kurczaka,
puszka białej fasoli konserwowej
1 duża marchew
8 małych ziemniaków
2l bulionu warzywnego lub drobiowego,
3 łyżki masła,
2 łyżki mąki,
2 łyżki gęstej śmietany,
1 łyżka majeranku
sól, pieprz
czosnek granulowany

Udka kurczaka płuczemy ,marchew obieramy, płuczemy i kroimy w kostkę. Ziemniaki obieramy, płuczemy i kroimy w niewielką kostkę, fasolę z puszki wrzucamy na sitko i płuczemy. Udka, marchew, fasolkę i ziemniaki wkładamy do bulionu i gotujemy aż warzywa zmiękną (około 15-20 min). Kiedy warzywa są już miękkie, udka kurczaka wyjmujemy z zupy, oddzielamy od kości, kroimy i z powrotem wrzucamy do zupy. Robimy zasmażkę: na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę, mieszając doprowadzamy do połączenia składników, kiedy uzyskamy jednolitą masę dodajemy szklankę bulionu zasmażkę dodajemy do zupy i jeszcze gotujemy na wolny ogniu (10 min) pod koniec gotowania dodajemy majeranek i śmietanę oraz doprawiamy do smaku solą, pieprzem i czosnkiem.

You Might Also Like

0 komentarze