Coleslaw II

23.6.11

Drugi przepis na coleslaw od cudawianków. Ten bardziej przypadł mojemu mężowi do gustu. Ze względu na mniejszą ilość cebuli, więcej marchewki i delikatniejszy dressing.

PS. Ostatnio znalazłam w Irlandii pseudo-młodą kapustę. Nie wiem czy jeszcze będę miała okazję kupić ją w tym roku, więc planuję pięć wersji na raz. Żeby znaleźć tę najlepszą. Więc proszę się nie dziwić ;)


1 mała główka kapusty
2 średniej wielkości marchewki
1 cebula
1 łyżka cukru pudru
1/6 szklanki śmietany 30% + 2 łyżeczki
2 łyżeczki mleka
1/2 szklanki majonezu + 1 łyżeczka
sok z cytryny
sól, pieprz

Małą główkę kapusty poszatkować drobno nożem lub w food procesorze. Posolić obficie i odstawić na jakieś dwie godzinki. Marchew zetrzeć na tarce na dużych oczkach, cebule obrać i drobno poszatkować w kosteczkę. Dołożyć do miski z kapustą. Wymieszać. W kubku połączyć 1/2 szklanki majonezu z mlekiem, sokiem z cytryny, cukrem pudrem oraz 1/6 szklanki śmietany. Polać gotowym sosem warzywa w misce. Dokładnie wymieszać łyżką. Osolić i opieprzyć do smaku. Wstawić do lodówki do przegryzienia się i w celu zmięknięcia kapusty. Najlepiej na całą noc plus pół dnia do chwili obiadu. Przed podaniem na stół wymieszać surówkę z dodatkową łyżeczką majonezu i dwiema łyżeczkami śmietany. Można również dodać soli i pieprzu.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Da się to zrobić w malakserze? Głównie o kapustę pytam, ścieranie/krojenie to nie dla mnie :D

    Lina w Śmietanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szatkowałam nożem, ale wiem, że niektórzy używają food procesorów i malakserów. Wtedy kapusta będzie posiekana dużo drobniej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń