Spaghetti carbonara

24.6.11

Wiedziałam, że kiedyś spróbuję. Ugotować i zjeść spaghetti carbonara. Od dziecka spaghetti kojarzyło mi się z długim makaronem w pomidorowym lub pseudo-pomidorowym sosie i z kawałkami mięsa. Inne wersje jakoś do mnie nie przemawiały...Dziś się zawzięłam i ugotowałam carbonarę. To nie do pomyślenia ile lat straciłam! :) Danie jest szybkie i przepyszne!Kremowy sos, z wyczuwalnym smakiem wędzonki, oblepiający makaron...Po raz pierwszy nie potrzebowałam tony sosu do kilku nitek makaronu. Pyszne, pyszne, pyszne. Polecam. Przepis z tej strony.


makaron spaghetti (na dwie osoby, u mnie ok 150g)
2 żółtka i jedno jajko
1,5 garści drobno startego sera (polecane pecorino, parmesan, ja użyłam mozarellę)
100-120g wędzonego boczku pokrojonego w kosteczkę
2 łyżki oliwy
pieprz

UWAGA! w przepisie nie używamy soli (nie licząc gotowania makaronu). Wędzonka i ser jest wystarczająco słona, by wzmocnić smak potrawy.

Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente. W misce rozbełtujemy żółtka i jajko, dodajemy ser i pieprz. Mieszamy. Na odrobinie oleju podsmażamy boczek. Gdy ładnie się wytopi i będzie rumiany, przekładamy wraz z tłuszczykiem z pieczenia do masy serowo-jajecznej. Mieszamy. Gotowy makaron odcedzamy, lecz nie dokładnie. Dobrze, gdy trochę wody zostanie. Przekładamy do masy i dokładnie wszystko mieszamy. Od razu podajemy.

You Might Also Like

7 komentarze

  1. oj, to fakt straciłaś dużo ..ale przyszedł czas nadrabiania :) uwielbiam carbonarę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Carbonara - jedno z podstawowych dań w mojej kuchni. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. od dzisiaj w mojej kuchni też :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie taki makaron, mniammm:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przygotowywałam różne makarony, ale ten jakoś omijał moją kuchnię, trzeba koniecznie to nadrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nie wiem co tracę ;) przymierzam się do carbonary od...łohoho. Nawet się ze wstydu nie przyznam. Ale od baardzo dawna!

    OdpowiedzUsuń
  7. zdecydowanie zachęcam. Szybkie, proste i wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń