Zupa z włoskiej kapusty

19.6.11

Ostatnio naszła mnie ochota na zupę. Zapytałam męża o jakieś sugestie, i tu padła odpowiedź: grochówka. Z całą moją miłością do grochówki, miałam jednak ochotę na coś lżejszego. Wybór padł na zupę z kapusty włoskiej. Nie żałuję. Wszystkim smakowało, a mój mały rozbójnik skomentował zupę słowami: mama, mmmm nice! :) Polecam wszystkim, przepis znalazłam na tej stronie.




ćwierć średniej wielkości kapusty włoskiej
1 ziemniak
2 niewielkie marchewki
pół średniej wielkości selera
pół niezbyt dużej cebuli
3-4 ząbki czosnku
pół puszki pomidorów krojonych
po gałązce tymianku i majeranku
3 ziarenka ziela ang.
3 listki laurowe
pół łyżeczki nasion kminku
sól i pieprz, słodka i ostra papryka w proszku
2 łyżki oliwy

Cebulę obieramy i drobno siekamy. W garnku rozgrzewamy oliwę i podsmażamy cebulę, ale nie rumienimy jej, tylko szklimy. Porządnie solimy i pieprzymy, dorzucamy świeże zioła i zalewamy wodą (1,5 - 2 litry). Dodajemy liście laurowe i ziele angielskie, gotujemy na wolnym ogniu. Obieramy marchew, ziemniaka i seler, kroimy w kostkę i wrzucamy do wody. Kapustę szatkujemy, dorzucamy do zupy. Wlewamy pół puszki pomidorów. Czosnek obieramy, kroimy na ćwiartki i dorzucamy do zupy razem z kminkiem, przykrywamy garnek i pozwalamy zupce się troszkę pogotować. Po ok 30-40 minutach doprawiamy paprykami i jeśli lubimy suszonym majerankiem.

You Might Also Like

2 komentarze