Karmelizowane orzechy

21.8.11

Muszę coś pozmieniać tu na blogu. Więc z góry przepraszam za bałagan na stronie. Próbowałam pozmieniać szablon, poznikało mi kilka funkcji, mam bałagan w etykietach... :) A jestem świeżo po imprezie. Wiele nowych potraw i przekąsek...Chyba nawet wrzucę wszystko dzisiaj żeby mieć z głowy ;) Goście nie narzekali więc chyba było dobrze. Na pierwszy ogień orzeszki. Pyszna słodka przekąska, polecam. Przepis na nie znalazłam tutaj.


2 szklanki orzechów nerkowca
1 szklanka cukru
1/3 szklanki wody
szczypta soli
cynamon

Na patelnie wrzucić orzechy. Dosypać cukier i wlać wodę, wymieszać. Prażyć na średnim gazie, od czasu do czasu mieszając szpatulą. Po kilku minutach odparuje woda, a cukier skrystalizuje się i pokryje orzechy. W tym momencie trzeba znacznie zmniejszyć gaz. Dalej mieszać od czasu do czasu, łącząc orzechy w wydobywającym się z cukru syropie. Prażyć tak do uzyskania brązowego koloru orzechów. Koniecznie uważając, żeby ich nie spalić. Kiedy orzechy zaczną brązowieć, można dodać do patelni szczyptę cynamonu. Wymieszać dokładnie i zestawić z ognia. Wyłożyć na blachę. Ostudzić i połamać te, które się skleiły.

You Might Also Like

1 komentarze