Ogórki z curry

16.8.11

W natłoku kiszenia ogórków przywiezionych z Polski zauważyłam, że kilka sztuk samotnie leżało z boku, jako że nie zmieściły się do słoików. Postanowiłam spróbować czegoś innego. Padło na ogórki z curry. Powstał mały słoiczek, chyba z 1/5 podanych proporcji. Muszę się też pochwalić że pierwszy raz pasteryzowałam ;). Ogórki wyszły smaczne, idealne na kanapkę. Polecam, przepis znalazłam tutaj.


ok. 3 kg ogórków jednakowej wielkości
gorczyca
ziele angielskie
pieprz czarny ziarnisty
ewentualnie ostre papryczki

Zalewa:
5 szklanek wody
1,5 szklanki cukru
1 szklanka octu 10%
2 łyżki soli
3 łyżeczki curry
1 łyżeczka kurkumy

Ogórki obrać i pokroić wzdłuż w cienkie plasterki (użyłam obieraczki do warzyw). Do każdego słoika wrzucić 1 łyżeczkę gorczycy, 3 ziarna ziela angielskiego i kilka ziaren pieprzu. Ogórki poukładać ciasno w słoiku. Składniki zalewy zagotować i zalewać ogórki. Pasteryzować ok. 5 min.

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Bardzo lubię ogórki ! Z curry robiłam, ale w całości. Muszę jeszcze zrobić takie pokrojone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem jak te w całości, ale plasterki są gotowe właściwie po ostygnięciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. z curry to jeszcze nie jadlam, ale chetnie wyprobuje:)

    OdpowiedzUsuń