Gofry waniliowe

3.9.11

Kolejne wypróbowane gofry, bardzo smaczne. Kruche i chrupiące na początku, po wystygnięciu bardziej miękkie (mimo studzenia na kratce). Jednak pyszne w smaku, aromatyczne, i co najważniejsze nie przywierają do gofrownicy ;) Polecam, przepis z tej strony.


2 szklanki mąki pszennej
3 duże jajka
1 i 1/2 szklanki mleka
8 łyżek rozpuszczonego masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka ekstraktu waniliowego
1 łyżka cukru
szczypta soli

Jajka wbić do dużej miski i lekko obić mikserem. Następnie wlać : masło, mleko i wanilię. W osobnym naczyniu wymieszać suche składniki : mąkę, proszek, cukier i sól. Suche składniki połączyć z mokrymi. Przepis mówi o smarowaniu gofrownicy roztopionym masłem lub olejem, ja tego nie robiłam. Piec około 4- 5 minut, do momentu aż zrobią się rumiane. Studzić na kratce.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. gofry jem od święta, bo nie mam gofrownicy. może to i dobrze, bo byłabym dwa razy większa ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry są super - cały sukces zależy jednak od gofrownicy... a te sprzedawane w każdym AGD są beznadziejne, bo za słabe

    OdpowiedzUsuń
  3. Im czesciej zagladam na blogi, tym bardziej zaluje, ze moja gofrownica wyzionela ducha. Ten przepis chcialabym wyprobowac teraz, zaraz, juz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym na śniadanie :) z dżemikiem

    OdpowiedzUsuń