Zupa gulaszowa

4.9.11

Jadłam już kiedyś tę zupę, zwaną bogracz, zrobioną przez rodowitych Węgrów. Muszę przyznać, że poniższa co najmniej dorównuje oryginałowi. Pyszna, pożywna i pikantna. Zdecydowanie polecam! Przepis znalazłam tutaj.


40 dag wołowiny
6 szklanek wody
2 kostki grzybowe Knorr
1 cebula
puszka pokrojonych pomidorów
2 marchewki
25 dag pieczarek
1 duża czerwona papryka
5 ziemniaków
2 ząbki czosnku
szklanka drobnego makaronu (ja użyłam zacierki)
1 łyżka smalcu
1 łyżka mielonego kminku
1 łyżka bazylii, 1 liść laurowy, 6 ziarenek ziela angielskiego
czubata łyżka słodkiej papryki
1 łyżeczka ostrej papryki
sól, pieprz mielony

Umyć wołowinę i pokroić w kostkę. Cebulę drobno posiekać i wrzucić do garnka z rozgrzanym smalcem. Smażyć chwilę, aż cebula się nam zarumieni i dodać mięso, obie papryki mielone, kminek, bazylię, liść laurowy i ziele angielskie oraz pokrojony w plasterki czosnek. Wkroić do tego marchewkę w plasterki i dodać trochę soli. Podsmażyć wszystko do czasu aż mięso zmieni nam kolor na bardziej brązowy. Dodać pokrojone w grube plasterki pieczarki, wrzucić kostkę grzybową i zalać wodą. Przykryć i gotować 60 minut na małym ogniu. Kiedy mięso będzie robiło się miękkie dodać pomidory z puszki i pokrojoną w drobne kawałki paprykę. Po kilku minutach dodać ziemniaki i makaron. Gotować wszystko aż ziemniaki i makaron będą miękkie. Wszystko doprawiamy pieprzem i solą.

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Ja najczęściej dodaję jeszcze lane kluski ;) Uwielbiam węgierskie klimaty;) Szczególnie, kiedy za oknem szaro i zimno

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie pichcę tą zupkę na jutro dla rodzinki na obiad. Tylko musiałam z podwójnej ilości bo nas jest 5 do zupy i dałam mięsa pół na pół wołowego z udźcem z indyka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Jest pyszna. Daj znać jak wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na ile porcji jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
  5. Gotowałam w garnku 3l, czyli ok 2,5l. W sumie zjedliśmy około 8 miseczek.

    OdpowiedzUsuń