Pizza III

19.10.11

I nadszedł czas na kolejną pizzę. Tak naprawdę przepisów wypróbowałam wiele i każdy był smaczny ;) Ciężko mi nawet wskazać ten ulubiony. Ten zapamiętam na pewno ;) Postanowiłam nie dzielić proporcji i zrobić ciasto na grubym spodzie...Jak łatwo można się domyślić powstał potrójny spód ;). Ale i tak było pysznie. Przepis z jednej z przypraw do pizzy.


500g mąki
40g drożdży
1/4 l wody
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
2 łyżki oleju

Drożdże rozpuścić w wodzie, odstawić na 5 - 10 minut. Mąkę przesiać i połączyć z resztą składników. Ciasto wyrobić, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto podzielić na 3 części. Uformować spody, pozostawiając grubsze brzegi. Na spód wyłożyć ulubione dodatki, piec około 15 - 20 minut w maksymalnej temperaturze piekarnika (260ºC).

You Might Also Like

2 komentarze

  1. A ile piekłaś taki potrójny spód?

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co pamiętam nastawiłam piekarnik na 20 minut ale musiałam potem jeszcze 10 minut dopiec :) Wyszła taka wytrawna drożdżówka, ale mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń