Karmelki jak krówki

30.12.11

Moje pierwsze karmelki. Oj było z nimi pracy ;) Użyłam mleka już gotowanego (gotowej masy krówkowej). Niestety musiałam całą masę kilkakrotnie podgrzewać i studzić by była na tyle twarda by dać się kroić. Jako papierków użyłam papieru do pieczenia. Bardzo polecam, gdyż w smaku są obłędne :) Przepis od Dorotki.


1 szklanka mleka słodzonego skondensowanego
230 g golden syrupu
180 g masła
2 szklanki drobnego cukru do wypieków

Formę kwadratową o boku 21 - 23 wysmarować cienką warstwą oleju (spód i boki do 1/3 wysokości). Wszystkie składniki umieścić w garnuszku z grubszym dnem. Podgrzewać, mieszając, aż cukier się rozpuści. Doprowadzić do wrzenia i gotować na słabym ogniu przez około 6 - 7 minut, mieszając, aż mikstura przybierze karmelowy kolor. Zdjąć z palnika, wymieszać, by nie było piany. Gorącą miksturę przelać do formy i pozostawić do zastygnięcia i wystudzenia. Kroić ostrym nożem wysmarowanym cienka warstwą oleju. Gotowe cukierki owijać papierem woskowanym.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Takie skromne i proste, wygląda przepięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ciocia ostatnio robiła. Niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  3. po prostu rewelacja:) uwielbiam i sama dość często robię:)
    Szczęśliwego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń