Karpatka

5.1.12

Zdecydowanie przepyszna, jednak muszę dopracować sposób pieczenia- nie udało mi się uniknąć opadnięcia. Nie na całej powierzchni, ale jednak. Nie otwierałam piekarnika, studziłam w piekarniku, dosuszałam w niższej temperaturze...No nic :) W smaku i tak obłędna, jak najlepsze lody waniliowe. Zdecydowanie polecam, przepis znalazłam tutaj.


40 dag mąki,
2 szkl. wody,
duża szczypta soli,
200 g masła,
10 małych jajek.
Krem:
1 l. mleka,
4 duże łyż.mąki,
2 łyż. mąki ziemniaczanej,
duży cukier waniliowy(podwójna porcja),
400 g masła,
2 szkl. cukru pudru.

Przygotować typowe ciasto ptysiowe: Wodę zagotować razem z masłem i solą. Gdy masło się roztopi-jednym ruchem wsypać do garnka przesianą mąkę i natychmiast rozmieszać. Wypalać na małym ogniu-aż ciasto będzie odchodzić od brzegów naczynia i stanie się szkliste. Zdjąć z ognia i miksując-dodawać po jednym jajku. Ciasto podzielić na dwie części-każdą z nich rozsmarować na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp.180 st.aż ciasto nabierze złotobrązowego koloru. Podczas pieczenia nie otwierać drzwiczek piekarnika.

Krem: Z 1 l. mleka odlać 1.5-2 szklanki mleka i rozmieszać je z mąką i cukrem waniliowym. Resztę mleka zagotować. Wlać mieszaninę mączno-mleczną.Ugotować jak budyń. Wystudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem na puch. Do masy maślanej dodawać po łyżce ostudzony budyń. Gotowym kremem przełożyć wystudzone blaty ciasta.

You Might Also Like

2 komentarze