Babka gotowana

6.8.12

Babkę gotowaną zawsze robiła moja babcia :) Ja za nią nie przepadałam, bo babcia robiła tylko wersję cytrynową, której miałam dość :) Po zakupie formy postanowiłam dać jej szansę w wersji migdałowej. Jest bardzo dobra- wilgotna, ciężka i pyszna. Polecam, przepis z Wielkiego Żarcia.


kostka margaryny
6 jaj
szklanka cukru
szklanka mąki tortowej
szklanka mąki ziemniaczanej
1/2 proszku do pieczenia
cukier waniliowy
sok z pół cytryny (ja zamiast elementów cytrynowych dodałam aromat migdałowy)
odrobina startej skórki z cytryny
trochę alkoholu, np. rumu

Masło utrzeć z cukrem, dodawać po jednym całym jajku, na przemian z mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier waniliowy, sok z cytryny i alkohol. Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy do gotowania. Zagotować wodę w garnku, powinna sięgać do połowy formy. Babkę gotować na małym ogniu pod przykryciem 1 godzinę i 15 minut. Po wyłączeniu gazu ciasto zostawić w otwartej formie ok. 10 min. Polać polewą kakaową.

You Might Also Like

3 komentarze

  1. babki to niby taki typowy przepis wielkanocny ale wg mnie są tak pyszne, że sezon na nie jest całoroczny

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam gotowaną babkę! Jak będe u rodziców muszę pożyczyć formę do niej

    OdpowiedzUsuń
  3. Gotowana jest super, bo tak jak napisałaś jest wilgotna :) Twoje zdjęcie wzmogło mój apetyt , zjadłabym taką :)

    OdpowiedzUsuń