Mazurek kajmakowy z dżemem

26.3.13

W naszym rodzinnym domu mazurków nigdy nie było. Chyba powinnam żałować :) Wielkanoc się zbliża, więc rozpoczęłam pierwsze próby. Na pierwszy ogień prosto- dżem i kajmak. Dla mnie za słodki, ale może dlatego, że mam już swojego faworyta, dla którego jestem gotowa porzucić dietę... :) Nie mniej polecam. Przepis z tej strony.


150 g mąki pszennej
75 g masła
50 g cukru
2 żółtka
szczypta soli

Wierzch:
1/2 puszki masy kajmakowej (puszka 400 g)
dżem z czarnej porzeczki
gorzka czekolada



Z podanych składników zagnieść gładkie ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 1 godzinę. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyjąć z lodówki, odłożyć małą część, a pozostałe ciasto rozwałkować i przełożyć do blaszki. Z pozostałego ciasta zrobić skręcone wałeczki i ułożyć je na brzegach ciasta. Nakłuć ciasto widelcem, wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 20 minut na złoty kolor.  Przestudzone ciasto posmarować dżemem, na to wyłożyć i rozsmarować masę kajmakową. Gorzką czekoladę rozpuścić na parze i ozdobić wierzch.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. u mnie też nigdy nie było, ale ja zaczęłam piec dwa lata temu i teraz już go mam;)
    piękny ci wyszedł, fajne połączenie smaków;)

    OdpowiedzUsuń