Naleśniki

7.3.13

Tak jak pewnie większość czytelników, komentujących ten przepis u Dorotki- nie spodziewałam się, że naleśniki robione wg przepisu, z tak rzadkiego ciasta, mogą być takie pyszne! Delikatne, mięciutkie, po prostu perfekcyjne! Nie potrzeba im nadzienia, można jeść same lub z cukrem pudrem. Pierwsze cztery było mi ciężko obrócić, gdyż pękały, ale potem już poszło z górki ;) Polecam serdecznie, przepis znalazłam tutaj.


125 g mąki
15 g drobnego cukru
szczypta soli
2 jajka
325 ml mleka
100 ml śmietany kremówki
kilka kropel esencji waniliowej
odrobina oleju do smażenia

Mąkę, cukier i sól wsypać do miski, wymieszać. Dodać jajka, 100 ml mleka, ciągle mieszając trzepaczką. Dolewać resztę mleka i kremówkę ciągle mieszając. Odstawić ciasto w ciepłe miejsce na godzinę czasu. Przed przystąpieniem do smażenia dodać esencję. Patelnię posmarować olejem i podgrzać. Nalewać cienką warstwę ciasta i smażyć naleśniki na rumiano z każdej strony.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Ja tez robilam wersje Doroty, ale chyba troche inna :) mimo wszystko pyszne sa! az mi sie nalesniki o tej porze zamarzyly!

    OdpowiedzUsuń