Twaróg

11.3.13

Ze względu na urlop i wspaniałomyślne maleństwo, mam trochę więcej czasu na kucharzenie. Postanowiłam wypróbować przepisy na potrawy, na które zazwyczaj nie mam czasu. Między innymi konfitury i inne domowe wyroby. Dzisiaj twaróg z tego przepisu.


1 litr maślanki

Maślankę wlać do garnka i podgrzewać, aż osiągnie 70ºC (wtedy maślanka zacznie się rozwarstwiać, i będzie widać malutkie grudki sera. Nie wolno dopuścić do wrzenia! Zdjąć z palnika, nakryć pokrywką i ostudzić do temperatury pokojowej. Na sitku wyłożyć ręcznik kuchenny lub pieluszkę tetrową, na to przelać wystudzony ser. Pozostawić do odkapania (Im dłużej na sitku, tym będzie bardziej suchy). Z litra maślanki otrzymałam mała miseczkę twarogu (ok. 200g).

You Might Also Like

1 komentarze

  1. super uwielbiam twarogi własnej roboty, zawsze myślałam, że to coś trudnego :(

    OdpowiedzUsuń