Frytki ze słodkich ziemniaków

9.11.14

Słodkie ziemniaki odkryłam przy okazji przygotowywania obiadków dla moich maluchów (gdy były jeszcze niewinnymi brzdącami ;)). Od zawsze miałam ochotę na przyrządzenie ich w formie frytek. Ale dopiero gdy znalazłam ten przepis, z użyciem mojej ukochanej wędzonej papryki, nie mogłam się powstrzymać. Zatem oto i one- proste i pyszne. Polecam!


1.5 kg słodkich ziemniaków (ja użyłam 3 duże ziemniaki)
3-4 łyżki oleju 
2 łyżeczki wędzonej papryki
2 łyżki mąki kukurydzianej 
sól i pieprz

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (z termoobiegiem). Umyte ziemniaki pokroić na grubsze frytki, polać olejem i posypać przyprawami i mąką. Dokładnie wymieszać. Blaszki wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć na nich frytki (najlepiej pojedyńczo, by nie nachodziły na siebie). Piec przez ok. 40 minut (w połowie czasu obracając).

You Might Also Like

0 komentarze