Rozetki

26.11.14

Wielokrotnie widziałam rozetki na różnych blogach, dlatego przy pierwszej okazji zakupiłam specjalne urządzenie do produkcji tych ciastek i zabrałam się do pracy. Są chrupiące i smaczne, choć trochę tłuste. Polecam! Przepis m.in tutaj


2  jajka
1 szklanka mąki pszennej
2 łyżeczki cukru
1 szklanka mleka
można dodać 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej (ciastka będą bardziej kruche)
olej do smażenia
cukier puder do oprószenia

Mąkę zmiksować z jajkami, mlekiem i cukrem na gładką masę. Ciasto powinno być trochę bardziej gęste niż naleśnikowe. Wstawić do lodówki na około godz. Po tym czasie rozgrzać olej. Urządzenie do rozetek włożyć na chwilkę do gorącego oleju by się rozgrzał. Następnie zanurzyć w cieście pamiętając, by ciasto nie zakryło góry foremki. Po około 30 sekundach zdjąć ciastko (można pomóc sobie patyczkiem do szaszłyków lub widelcem). Można podsmażyć jeszcze przez kilka sekund z drugiej strony. Odsączyć na papierowym ręczniku, oprószyć cukrem pudrem. 

You Might Also Like

2 komentarze

  1. rozetki pamiętam z dzieciństwa, moja mama miała te foremki, szkoda że gdzieś zniknęły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, przecież takie motylki robiła mi mama :))) Ach, cudowne wspomnienia :)))

    OdpowiedzUsuń