Tażin z klopsikami i jajkiem

9.11.14

Urządzenie do tażin kupiłam na zeszłorocznej poświątecznej wyprzedaży. Jest piękne i stoi na półce od prawie roku :) Postanowiłam że dzisiejszy niedzielny obiad będzie idealną okazją do jego wypróbowania. Skorzystałam z przepisu z tego bloga- potrawa wyszła pyszna i niesamowicie aromatyczna. 


500 g mielonej wołowiny
1 cebula, drobno pokrojona
1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka mielonego kminu
mielone chilli
sól, pieprz 
olej do smażenia

na sos pomidorowy:
2 posiekane cebule
2 ząbki czosnku
800 g passaty pomidorowej
2 łyżeczki cukru, do smaku
1 posiekana papryczka chilli
1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki oliwy
sól
1 pokrojony w kostkę bakłażan (użyłam startej na tarce cukinii)
4 jajka 

Na patelni podgrzać oliwę, podsmażyć cebulę. Następnie dodać czosnek. Dodać pasatę, cukinię i przyprawy (ja dodałam również odrobinę mieszanki marokańskiej dodanej do tażin). 

W misce dokładnie wymieszać mięso z cebulą i przyprawami. Uformować kulki wielkości orzecha i obsmażyć krótko na rozgrzanym oleju. Do naczynia tażin przelać sos, zanurzyć w nim klopsiki. Wstawić do zimnego piekarnika i nastawić go na 150 stopni. Piec 1,5 godziny. 10 minut przed końcem gotowania wbić jajka i ogrzewać aż białko się zetnie. 

You Might Also Like

0 komentarze