Babeczki z ciasta francuskiego z mięsem mielonym

17.5.15

Bardzo fajna przekąska, kolejny faworyt dzieci. Mięsa zostało mi dość dużo (miałam tylko jedno opakowanie ciasta francuskiego), więc wykorzystałam je do zapiekanki w stylu "Sheperd's Pie". Babeczki są pyszne, polecam serdecznie. Przepis znalazłam tutaj


Na farsz:
1/2 kg mielonego mięsa (użyłam wieprzowo-wołowego)
1 duża cebula 
3 ząbki czosnku
spora szczypta cynamonu
papryka słodka w proszku 
olej
pomidory w puszce 
3 jajka (białka i żółtka osobno) 
bazylia 
sól, pieprz 
3 łyżki mąki pszennej
1 szkl. wina wytrawnego lub półwytrawnego 
2-3 łyżki bułki tartej 
Dodatkowo:
3 opakowania ciasta francuskiego
20 dag startego sera żółtego

Cebulę drobno posiekać i podsmażyć do zarumienienia. Mięso przesmażyć na oleju. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, paprykę i cebulę. Po przesmażeniu dodać pomidory, wino i przyprawy. Gdy pomidory odparują, dodać mąkę, aby zagęścić farsz. Zdjąć z gazu, dodać żółtka i szybko wymieszać. Białka ubić na sztywno, dodać do farszu. Dodać bułkę tartą. Dokładnie wymieszać. Ciasto francuskie pokroić na kwadraty ok.10 na 10 cm. Formę na muffinki wysmarować masłem i wysypać kaszą manną lub mąką. Ciastem powykładać formę, wystawiając rogi ciasta na zewnątrz, by powstał koszyczek. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez ok. 10 minut. Po upieczeniu łyżką zrobić wgłębienie w każdym koszyczku i nałożyć łyżkę farszu. Posypać żółtym serem i zapiekać kolejne 10 minut. 

You Might Also Like

1 komentarze

  1. ciekawa przekąska, może się przydać taki przepis na małe przyjęcie:)

    OdpowiedzUsuń