Knedle z truskawkami

18.5.15

Najlepsze zostawiłam na koniec. O ja nieświadoma, wybierająca całe życie śliwki z knedli...Dlaczego nie wkładaliście do nich truskawek? Dlaczego nie znałam smaku tartej bułki z cukrem? Teraz przepadłam. I nic nie jest w stanie mnie powstrzymać przed zjedzeniem kolejnego. Nawet Gabrysia, prosząca o coś co nazywa się One Direction...Jedyne direction jakie znam, to to do kuchni, gdzie czekają poniższe knedle :) Polecam, przepis znalazłam tutaj.  


250g białego sera
1 jajko
szczypta soli
3/4 szklanki mąki 
2 łyżki roztopionego masła
12 małych truskawek
2 łyżki cukru 
Polewa:
6 łyżek masła
2 łyżki brązowego cukru
2 łyżki bułki tartej 

Ser rozgnieść widelcem. Dodać sól, jajko a następnie stopniowo dodawać mąkę. Wlać roztopione masło i dobrze wymieszać. Okryć folią i schłodzić przez minimum 2 godziny. Truskawki umyć i obsypać cukrem. Ciasto podzielić na 12 części, z każdej uformować mały placuszek i otoczyć nim truskawkę. Gotować we wrzącej, osolonej wodzie- do wypłynięcia a następnie jeszcze 8-10 minut. Masło rozpuścić w garnuszku, dodać cukier, wsypać bułkę i całość podsmażyć razem do zarumienienia. Polać knedle. 

You Might Also Like

1 komentarze