Scones gruszkowe z czekoladą

18.5.15

Już dawno doszłam do wniosku, że zwyczajne sconesy są trochę nudne ;) Przeglądając zagraniczne blogi natknęłam się na tysiące cudnie wyglądających bułeczek...Nie mogłam się oprzeć! Na pierwszy ogień- gruszki z czekoladą. Dla takiego połączenia warto zawiesić każdą dietę! Polecam, przepis z tej strony


2 szklanki mąki (można użyć pełnoziarnistej)
1/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
85g zimnego, pokrojonego w kosteczkę masła
3 pokrojone w kosteczkę gruszki
120g czekolady pociętej na kawałki lub czipsów czekoladowych
1 jajko
2/3 szklanki mleka 
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
mleko lub kremówka do posmarowania scones

W misce wymieszać mąkę, cukier, proszek i sól. Dodać masło i zagniatać, aż powstanie kruszonka. Dodać czekoladę i gruszki, wymieszać. W osobnym naczyniu wymieszać jajko, mleko i ekstrakt waniliowy. Dodać większość do mąki i zagnieść. Jeśli ciasto jest nadal suche, dodać resztę i wyrobić. Z ciasta uformować kulę, a następnie ją spłaszczyć (ja pominęłam ten etap i formowałam zwykłe bułeczki). Pociąć ciasto na 8 równych kawałków (jak pizzę).Posmarować mlekiem lub śmietanką i posypać cukrem. Piec w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku, przez 20-25 minut.  

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Takiej wersji scones jeszcze nie jadłam. Fajny, oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń