Sernik z karmelizowanymi jabłkami

27.7.15

Jeden z niewielu serników, który mnie nie przekonał. Ale ponieważ to moja opinia, która zdecydowanie nie zgadza się ze zdaniem pozostałych domowników, zachęcam do spróbowania. Jeśli miałabym określić co było nie tak, to ciężko byłoby mi wskazać powód- może za dużo ciasta i jabłka w porównaniu do sera? W każdym razie zachęcam do spróbowania, bo zniknął bardzo szybko, chociaż bez mojego udziału :). Przepis znalazłam tutaj.
 

Spód
szklanka mąki pszennej
pół szklanki mielonych migdałów
1/3 łyżeczki cynamonu
100g masła
1 jajko
1/3 szklanki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wymieszać wszystkie suche składniki, dodać masło i rozcierać w palcach do uzyskania konsystencji kruszonki. Wlać rozbełtane jajko. Zagnieść szybko ciasto, zawinąć w folię i schłodzić przez min 30 minut. Po schłodzeniu ciastem wylepić spód i boki keksówki, ponakłuwać widelcem i podpiec przez 20 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

Masa serowa
250g mascarpone
400g twarogu mielonego
3 jajka
1/3 szklanki kwaśnej śmietany
1/3 szklanki cukru
łyżeczka esencji waniliowej
łyżeczka mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki zmiksować do połączenia, wylać na podpieczony spód. Piec w 180 stopniach przez ok. 45 minut, aż do delikatnego zrumienienia się wierzchu.

Karmelizowane jabłka
4-5 jabłek
1/3 szklanki cukru
sok i skórka z jednej pomarańczy
łyżeczka cynamonu
pół łyżeczki imbiru

Połowę jabłek zetrzeć na tarce o grubych oczkach,  zasypać cukrem, dodać przyprawy i pomarańczę. Gotować ok. 10 minut, aż płyn się zredukuje, a owoce będą przypominać konsystencją dżem. Na tym etapie dodać resztę jabłek pokrojonych w większe plastry. Smażyć je przez kilka minut aż zmiękną. Gorące jabłka wyłożyć na upieczony, jeszcze ciepły sernik. Wystudzić, a następnie schłodzić w lodówce przez kilka godzin a najlepiej całą noc.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Bardzo apetyczny serniczek)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie kusi, ale ja wszystkie serniki kocham :)

    OdpowiedzUsuń