Sernik z masłem orzechowym

27.7.15

Przypomina mi się moment przeprowadzki do Irlandii i momentu w którym kupiłam masło orzechowe. Nigdy go wcześniej nie próbowałam, ale miałam pewne oczekiwania. Możecie wyobrazić sobie moją minę gdy spróbowałam chleba z masłem orzechowym spodziewając się czegoś podobnego do nutelli ;) Pogniewałam się wtedy z nim strasznie, a teraz, po kilku latach sięgnęłam po niego znowu. I mamy kolejnego króla serników. Nie przejął palmy pierwszeństwa po kokosowym, ale godnie depcze mu po piętach! Niesamowity- delikatny, kremowy, ale jednak poprawnie serowy, z nutą orzechowości. Jestem w stanie zjeść cały. Nie żartuję ;) Polecam serdecznie, przepis znalazłam tutaj.
 

360 g sera twarogowego
300 g mascarpone
200 g cukru pudru
3 duże łyżki masła orzechowego - crunchy (z kawałkami orzechów)
1 łyżeczka pasty z wanilii lub cukier waniliowy
4 duże jajka
2 duże łyżki skrobi kukurydzianej (użyłam ziemniaczanej)
140 g pierniczków (użyłam ciastek imbirowych zmieszanych z miękkim masłem)
200 g powideł śliwkowych

Pierniczki zmielić w blenderze i wysypać je do tortownicy o średnicy 22-23 cm. Dokładnie ugnieść. Na niskich obrotach zmiksować mascarpone z twarogiem. Dodać masło orzechowe, cukier i wanilię. Dodawać po jednym jajku, na końcu dodać skrobię. Masę wylać na ciasteczkowy spód. Powidła ułożyć łyżką na wierzchu, ostrym nożem delikatnie wmieszać je w masę. Wstawić do rozgrzanego do 120 stopni piekarnika i piec 1,5-2 godziny. Studzić w uchylonym pierkarniku, przechowywać w lodówce.

You Might Also Like

1 komentarze