Sernikobrownies z wiśniami

27.7.15

Tym razem sernikobrownies. Nigdy nie piekłam brownies, wiedziałam tylko, że są bardzo czekoladowe i daleko odbiegają od znanego mi "murzynka". Chciałam złagodzić czymś tą czekoladowość i wiedziałam, że zdecyduję się na ser. Nie bez powodu najwięcej ciast na blogu to serniki :) Smaczne połączenie, lecz serce nadal zostaje przy klasycznych sernikach. Polecam wielbicielom czekolady! Przepis znalazłam tutaj


Warstwa serowa
500g mielonego twarogu
2 duże jajka
łyżka ekstraktu waniliowego
sok z połowy cytryny
100g cukru
łyżka mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki (w temperaturze pokojowej) zmiksować na niskich obrotach miksera do połączenia.

Warstwa brownie
250g czekolady deserowej
łyżka kakao
200g masła
150g cukru
2 duże jajka
100g mąki
200g wiśni

W  kąpieli wodnej rozpuścić masło, czekoladę i cukier. Lekko przestudzić, dodać jajka, mąkę i kakao. Wymieszać do połączenia się składników.

Na dno wyłożonej papierem do pieczenia formy o wymiarach ok. 25x30 wylać część masy czekoladowej następnie w kilku miejscach rozłożyć masę serową, a w przerwy między nią wylać resztę czekoladowego ciasta. Łyżką zrobić wzorki, aby warstwy się połączyły, wysypać na wierzch wiśnie. Piec przez 50 minut w 175 stopni.

You Might Also Like

2 komentarze