Tarta truskawkowa

27.7.15

Wstyd się przyznać ale chyba jeszcze nigdy nie zrobiłam tarty. A jeśli zrobiłam, to było to tak dawno, że nie pamiętam :) Nadszedł czas, żeby zmierzyć się z tym godnym przeciwnikiem. Nie było tak strasznie jak myślałam :) Ciasto wyszło pyszne, nie za słodkie, z pysznym czekoladowym spodem. Chyba polubiłam się z tartami :) Polecam, przepis Dorotus.


300 g oreo
60 g masła

Masa truskawkowa
300 g truskawek (świeżych lub mrożonych)
1/3 szklanki cukru
sok z 1 cytryny
2 płaskie łyżki żelatyny w proszku
300 ml schłodzonej kremówki

Do ozdoby
100 ml schłodzonej kremówki
1 łyżeczka cukru pudru
kilka truskawek

Ciastka i masło zmiksować blenderem do otrzymania masy o konsystencji mokrego piasku. Formę do tarty o średnicy 25 cm wysmarować masłem. Przełożyć masę i dokładnie wykleić nią spód i boki formy. Włożyć na pół godziny do lodówki.

Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody, odstawić. Do garnka włożyć truskawki, cukier, sok z cytryny. Podgrzewać mieszając. Gdy będą ciepłe zmiksować blenderem na puree, doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z palnika. Do gorących truskawek dodać żelatynę, wymieszać do jej rozpuszczenia. Wystudzić do temperatury pokojowej. Kremówkę ubić na sztywno. Powoli dodawać do sosu truskawkowego, delikatnie mieszając. Masę truskawkową wyłożyć na schłodzony spód, wyrównać. Schłodzić przez kilka godzin w lodówce, do stężenia.

Pozostałą kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Ozdobić tartę śmietaną i truskawkami. Przechowywać w lodówce.

You Might Also Like

1 komentarze